Американські вчені заявили, що бактерії, які виявили в дозаторі води на борту МКС, не становлять загрози для людини.

Про це повідомляє phys.org.

Адже бактерії існують практично всюди на Землі, тепер вони почали приживатися й у космосі.

Як відомо, минулого року ізраїльський космічний апарат розбився об поверхню Місяця, і, можливо, цілком випадково випустив мікроскопічних тварин на природному супутнику Землі: тихоходок, над якими вчені збиралися експериментувати в космосі.

Раніше в NASA заявили про виявлення бактерій на борту Міжнародної космічної станції, що схвилювало керівників проекту МКС з різних країн.

Справа в тому, що в закритому просторі небезпечні бактерії можуть швидко розмножуватися і представляти величезну загрозу для космонавтів, чий організм і без того перебуває в ослабленому стані через невагомість.

Нещодавно вчені зі США опублікували дослідження, в якому вони проаналізували бактерії, які знайшли на МКС.

Представники Інституту геноміки Крега Вентера в штаті Меріленд заявили, що бактерії, які виявили в дозаторі води на МКС, не більше небезпечні, ніж їх родинні види на Землі.

Бактерії Burkholderia cepacia і Burkholderia contaminans виявили незадовго після того, як на МКС встановили апарат для питної води в 2009-му.

Ці бактерії відносяться до роду Burkholderia, патогени яких можуть викликати деякі хвороби у тварин, і приводити до появи інфекцій в легенях у людей з кістковим фіброзом.

Однією з особливостей цих бактерій є те, що їх складно знищити за допомогою звичайних методів стерилізації, – бактерії залишилися в питній воді, навіть після того, як пристрій промивали йодним розчином.

Щоб дослідити їх небезпеку, вчені зібрали 24 їх різні штами в період з 2010-го до 2014-го. Схоже, що B. cepacia і B. contaminans вже були в дозаторі води, який відправляли на МКС.

Автори роботи вказують, що ці види бактерій не більше небезпечні, ніж їх схожі штами, які зустрічаються на Землі. Навіть якщо вони призведуть до інфекціювання — вилікуватися можна буде за допомогою звичайних антибіотиків.

Однак, це далеко не перший вид бактерій, які виявили на МКС, в зв’язку з чим вчені шукають нові способи знезараження орбітальної станції.