Учені Мельбурнського королівського технологічного університету виявили у бджіл здатності до базових математичних операцій додавання і віднімання.

Про це повідомляє видання Naked Science.

Проводили експеримент із 14 особинами бджіл. Спершу науковці навчили комах асоціювати з додаванням синій колір, а жовтий — із відніманням. Для цього комах поміщали на початок Y-подібного лабіринту, на кінцях розвилки були розміщені екрани, на яких показували від однієї до п'яти геометричних фігур.

Якщо фігури були синіми, то після розвилки вони мали летіти в тому напрямку, де фігур на одну більше, якщо жовтими — туди, де менше. Солодкий сироп використовувався як мотивацію.

Після того як зв'язок «синій — збільшення», «жовтий — зменшення» була зафіксована, вчені показали, що бджоли справді «усвідомлюють» обидві математичні операції. Так, якщо в розвилці Y-подібного лабіринту демонструвалися сині фігури, то вони летіли в бік екрана, на якому їх було на одну більше, а якщо жовті — до екрану з меншою кількістю фігур. Правильний вибір вони робили в 63-72 спробах зі 100, залежно від особини.

Науковці вважають, що такі здібності можуть бути корисними для бджіл у природних умовах, дозволяючи їм краще оцінювати обсяги ресурсів та стежити за їхніми змінами.

Додамо, що вчені зробили неймовірне відкриття щодо форми Чумацького шляху.