Шановні учасники засідання!

Корупція та організована злочинність становлять загрозу національній безпеці держави, загрозу правам і свободам людини і громадянина. Я вже не говорю про той негативний імідж, який через масштабність корупції в Україні, має наша країна у світі. Про боротьбу з корупцією постійно говорить і Президент Кучма. Але це негативне явище, як ракова пухлина, і далі роз’їдає наше суспільство та державу. Хоча питання, які винесені на розгляд сьогоднішнього засідання Координаційного комітету, не зовсім підпадають під традиційне визначення поняття «корупція». Питання бродяжництва та бездоглядності серед неповнолітніх - це соціально-політична проблема нашого суспільства, яка в значній мірі залежить від рівня життя людей, їх моральних засад. Питання попередження та розкриття злочинів, пов’язаних з автотранспортом, лежить в площині недостатнього матеріально-технічного забезпечення правоохоронних органів та професійності нашої міліції. Без належних засобів зв’язку, на старих та розбитих машинах, з мізерною зарплатою нашим міліціонерам не вдасться побороти злочинців. Обидва ці питання, які ми розглядаємо сьогодні на Координаційному комітеті, є проблемами загальнодержавного рівня. І в окремо взятій області нам їх вирішити практично неможливо.
Але разом з тим, розгляд та обговорення зазначених вище проблем на Координаційному комітеті свідчать про те, що влада області - і виконавча і представницька, не хочуть залишатися осторонь у розв’язанні цих гострих проблем. Нам необхідно максимально скоординувати роботу всіх служб, відомств, громадських об’єднань.
Щодо першого пункту нашого порядку денного, то хочеться вірити, що сьогодні нам вдасться виробити такі практичні заходи, які дозволять, якщо не ліквідувати, то бодай суттєво зняти соціальне підґрунтя таких явищ, як – бродяжництво, жебрацтво, злочинність в середовищі неповнолітніх.
На превеликий жаль реальний стан безробіття змушує сьогодні батьків думати, в першу чергу, про хліб насущний. На виховання дітей вже не має часу. Держава в цілому і всі її інституції, не можуть замінити батьківську любов. Сьогоднішнє різке зростання цих негативних процесів - це результат незадовільного вирішення соціально-економічних проблем. Мусимо по новому підійти до проведення профілактичної роботи з неповнолітніми. Замовчування цієї проблеми, не висвітлення її у ЗМІ приводить до поглиблення негативних процесів у молодіжному середовищі. Запевняю, що з боку обласної ради в цілому і, зокрема постійної комісії з питань культури, духовного відродження, молоді та спорту, відповідні служби та правоохоронні органи отримуватимуть максимальне сприяння.
Разом з тим, ми засвідчуємо, що у веденні цієї роботи відчутно не вистарчає належної координації дій органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та правоохоронних органів. Як приклад, на розгляд сесії обласної ради не виносилось питання про стан виконання Державної програми запобігання дитячій бездоглядності у Львівській області.
А зараз хотів би внести конкретні зауваження і пропозиції щодо першого питання:
Для виконання запропонованих заходів не визначено механізмів фінансового забезпечення. Обласна рада готова внести зміни у бюджет за підсумками його виконання за 9 місяців. Рекомендуємо міським головам, головам райрад також розглянути це питання на сесіях.

По-друге. Вважаю за доцільне зобов’язати керівників підприємств, установ і організацій всіх форм власності виконати квоти працевлаштування молодих спеціалістів, випускників загальноосвітніх закладів. Наші меценати, неурядові організації повинні згадати про дітей, які виховуються в неповних сім’ях чи є на утриманні родичів. Дуже дієвою тут може стати допомога клубам за місцем проживання дітей.

По-третє. Пункти 16 і 17 Рішення № 18 викласти у дещо ширшій редакції, бо жебракування є не тільки біля культових споруд чи громадському транспорті.

На завершення зазначу, що з огляду на важливу суспільну значимість даної проблематики, було б доцільно хід виконання даного рішення заслухати на сесії обласної ради в режимі депутатського слухання з залученням всіх зацікавлених - і представників Церкви, і освітян, і правоохоронців, і громадсько-патріотичних та молодіжних організацій.

Щодо питання «Про стан попередження та розкриття злочинів, пов’язаних з автотранспортом», то зазначу, що кожен з нас може навести безліч прикладів незаконного заволодіння транспортними засобами або просто кажучи викрадення автотранспорту з наступним поверненням за викуп.

Формулювання рішення щодо оцінки роботи по попередженню, розкриттю та розслідуванню злочинів, пов’язаних з транспортними засобами, профілактики аварійності на автомобільному транспорті, таким, що не відповідає вимогам сьогодення, - це означає боязнь називати речі своїми іменами, закрити очі на вже сформований нелегальний напрямок бізнесу, яким стало викрадання авт.

Всі знають про чітко розроблені схеми нелегального перевезення престижних іномарок через кордон, на нелегальних підприємствах приведення їх у так звану «відповідність”, подальший їх збут, а потім викрадення, а потім вимагання викупу. Стійкі злочинні угрупування, які займаються таким »бізнесом", є у багатьох районах. Ми повинні розробити реальні, дієві методи боротьби з подібними явищами.

Львівська обласна рада 2 грудня 2003 р. розглянула питання про стан розкриття злочинів, скоєних на території Львівської області (на жаль, прийняте обласною радою рішення, залишилось загалом поза увагою, про що сьогодні переконуємось ). Роботу правоохоронних органів і, зокрема міліції, було піддано депутатами гострій критиці. У відповідності з рішенням сесії, зараз профільна комісія готує питання про звіт начальника УМВСУ у Львівській області про стан боротьби із злочинністю, організації охорони громадського порядку, роботи з кадрами за 2003 рік. Прошу всіх присутніх підійти до розгляду цього питання із всією серйозністю, подати пропозиції, які б дозволили розробити дієві заходи боротьби із цим злом. В цьому питанні, шановні колеги, ми не можемо звести все до формальності.

Тільки спільні зусилля органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, правоохоронних, контролюючих органів, силових структур, судової гілки влади, зможуть хоча б стабілізувати ситуацію у боротьбі з автомафією.

На закінчення хотів би зауважити, що в запропонованих проектах рішень неодноразово дається оцінка органам місцевого самоврядування, прямі вказівки, що не зовсім коректно. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України та Указу Президента України «Про підвищення ефективності діяльності Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю» Координаційний комітет є дорадчим органом. Тому при остаточному редагуванні проектів рішень нашого сьогоднішнього засідання прошу врахувати відповідні положення Конституції України та Закону «Про місцеве самоврядування».

Дякую за увагу!
27 травня

ІА "Вголос": НОВИНИ