Вартість трамвая становить близько 2 млн євро

Сьогодні, 10 грудня, у трамвайному депо №1 на вулиці Городоцькій 181 презентували новий п'ятисекційний трамвай «Електрон». Відомо, що це перший з десяти таких трамваїв, які Львів має отримати до кінця 2022 року.

Новий 5-секційний трамвай довжиною 30,2 метра, має широкі двері та низький рівень підлоги вагонів. Це дозволить прискорити швидкість посадки-висадки пасажирів.

«Закупівля нових трамваїв у Львові за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку сприятиме розвитку екологічно чистого та сталого транспорту. Добре функціонуюча трамвайна мережа може зробити вагомий внесок у зменшення кількості автомобілів і заторів на дорогах і, таким чином, знизити забруднення довкілля та послабити кліматичні зміни, що є надзвичайно важливим для ЄІБ як кліматично-орієнтованого банку ЄС. Крім того, поступова модернізація транспорту сприятиме соціальному та економічному розвитку Львова й інших міст, що є однією з наших головних цілей в Україні», – зазначив Жан-Ерік де Загон, голова представництва Європейського інвестиційного банку в Україні.

"Підприємства концерну «Електрон» майже десять років виробляють сучасний міський транспорт, зокрема і трамваї. Тож маємо чималий досвід і наша техніка отримує схвальні відгуки від експлуатуючих організацій і, головне, від пасажирів. Ми з кожним роком нарощуємо свої потужності, розширення виробництва та створення нових робочих місць», – прокоментував президент-голова правління ПРАТ «Концерн-Електрон» Юрій Бубес.

"Це є п'ятисекційний трамвай, який має можливість перевозити великий пасажиропотік і дасть можливість забирати максимальну кількість людей з мікрорайонів на проблемних напрямках, особливо, в годину пік. Тролейбуси та трамваї - це ті варіанти, які не змінились за часи Незалежності України. Кількість трамвайних колій збільшилась, а кількість рухомого складу ні. Тому потрібність в транспорті є, адже місто розвивається. Дуже тішить те, що виробник є не тільки українським, а ще й львівським. Для міста це подвійний позитив. Наразі, поки ми не оновили транспортну мережу, мені важко говорити скільки і якого рухомого складу потребує місто. За рік часу нової каденції міської влади ми не отримували від чиновників концепції, яка б дала розуміння в потрібності громадського транспорту. Втім, потрібність в електротранспорті дійсно є" – каже Ігор Зінкевич, голова транспортної комісії.

Як відомо, 2 вересня 2020 року відбулося підписання контракту з переможцем тендеру на постачання місту Львову 10-ти нових низькопідлогових трамваїв. Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) надав Львову 12 млн євро кредиту на закупівлю електротранспорту, ще 8,8 млн євро дофінансовує міськрада. Кредит є частиною проєкту «Міський громадський транспорт України», який реалізують Міністерство інфраструктури України, ЄІБ та місцева влада для поліпшення інфраструктури громадського транспорту в українських містах. Раніше планувалось, що перші 5 трамваїв поставлять в червні 2022 року, а решту 5 трамваїв мали виготовити до кінця грудня наступного року. 

Втім 12 листопада концерн «Електрон» опублікував у Facebook відео з виробництва трамваїв. У компанії повідомили, що в середині грудня будуть готові поставити Львову три перші трамваї.

Додамо також, що у Львові вже їздить один п’ятисекційний трамвай «Електрон» T5L64, закуплений містом у 2012 році. Відомо, що на той час він коштував 12 млн грн. Це був перший низькопідлоговий трамвай, зібраний в Україні.

Читайте на ІА Вголос: Численні корки та відсутність розв’язок: чому за найближчі 5 років ситуація на дорогах Львова не зміниться

ІА "Вголос": НОВИНИ