Трамвайний міст на перехресті вулиць Наукової та Княгині Ольги у Львові стоїть готовим на 80% з кінця 80-их років. Після того як представники команди Андрія Садового виступили з ініціативою демонтувати міст та пустити трамвайний рух перпендикулярно вулиці Науковій, місцеві мешканці забили на сполох та зареєстрували петицію про добудову шляхопроводу. Сьогодні їх підтримали львівські депутати.

Про це депутат Львівської міської ради від фракції «Європейська Солідарність», адвокат Олексій Різник повідомив на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook. Відомо, що петицію мешканців району, за яку проголосувало понад 500 львів'ян, розглянули на засіданні депутатської комісії архітектури, містобудування та розвитку територій. 

«На комісії ми підтримали електронну петицію »Добудувати міст через вул. Наукову із продовженням трамвайної колії до вул. Трускавецької«. Це питання активно обговорювали серед громадськості та у професійних колах. Йдеться про ініціативу мешканців Франківського району стосовно добудови моста з подальшим продовженням трамвайної колії до вул. Трускавецької», - повідомив Олексій Різник. 

Олексій Різник, як голова комісії, рекомендував підтримати петицію, і в підсумку саме таке рішення ухвалила комісія. Відтак тепер питання добудови трамвайного шляхопроводу, який може розв'язати транспортну проблему густонаселеного Франківського району Львова, мають винести на розгляд Львівської міської ради.

Наразі ще не відомо, на якому саме пленарному засіданні воно буде розглянуте, проте за протоколом це мало б відбутись вже на найближчому сесійному засіданні ЛМР, яке збереться вже завтра, 17 лютого. 

Трамвайний міст як символ політичних баталій

Зауважимо, «Вголос» вже неодноразово писав про ситуацію довкола недобудованого трамвайного шляхопроводу на перехресті вулиць Княгині Ольги та Наукової. Згідно з генеральним планом міста Львова, він мав би слугувати продовженням трамвайної гілки до вулиці Трускавецької, на якій мало б з'явитися нове трамвайне депо. 

Як неодноразово наголошували фахівці, такий проєкт є критично важливим для цього району, адже міг би забезпечити сполученням швидкісним трамваєм з центральною частиною міста. Зауважимо, навколишній вулиці щільно забудовані багатоповерхівками як радянського періоду, так і часів Незалежності. А вулиця Трускавецька, де мала б бути кінцева зупинка трамваю №3, станом на сьогодні активно забудовується житлом. Крім того, поруч розташовані великі торговельні та офісні центри. 

Сам міський голова Андрій Садовий, за словами місцевих мешканців напередодні останніх виборів обіцяв добудувати трамвайний міст. Проте вже влітку 2021-го року депутат Львівської міської ради від фракції «Самопоміч» Андрій Шевців виступив з ініціативою про демонтаж мосту. Його підтримали також львівські чиновники та фахівці «Інститут просторового розвитку», який очолює радник міського голови Львова Олег Шмід. Детальніше про це у матеріалі за посиланням

Водночас львівські депутати стали на бік мешканців району, переважна більшість яких виступають проти демонтажу мосту. Зокрема, чітко категорично проти демонтажу виступила представниця фракції «Європейська Солідарність» у Львівській міськраді Тетяна Шевченко, чий виборчий округ розташований безпосередньо поруч з запланованим шляхопроводом. 

Серед можливих причин такої нелюбові міського голови та його оточення до мосту, який він же обіцяв добудувати, називають масштабне житлова будівництво поруч з ділянкою, якою мали б пролягати нові трамвайні колії. На місці супермаркету «Арсен», який зараз демонтували, наразі зводять масштабний житловий квартал

7 жовтня 2021-го року під час пленарного засідання Львівської міської ради представник «ЄС» адвокат Олексій Рзник звернувся до міського голови Андрія Садового з проханням прокоментувати ситуацію довкола мосту, на що  останній відповів, що його добудову він вважає нераціональною, а сам міст непотрібним. 

Зрештою, з огляду на очевидне небажання міської влади розв'язувати питання будь-яким іншим чином, окрім коштовного демонтажу на 80% готового шляхопроводу, місцеві мешканці з поміж іншого зареєстрували навіть петицію на сайті президента України, з проханням включити добудову трамвайного шляхопроводу у програму "Велике Будівництво".

Зауважимо, що добудову трамвайного шляхопроводу підтримали також й інші, опозиційні до міського голови фракції Львівської міської ради - ВО «Свобода» та «Варта». Зокрема, відомий у Львові «свободівець» Андріян Гутник, який вже кілька разів поспіль обирається депутатом Львівської міської ради від округу, розташовного безпосередньо поруч з трамвайним шляхопроводом, вважає його демонтаж абсолютно невиправданою ідею та закликав міського голову перестати ухвалювати рішення безсистемно та хаотично, в ручному режимі. 

Голова депутатської комісії з питань транспорту та мобільності ігор Зінкевич, який представляє фракцію «Варта», залучив до аналізу ситуації з мостом фахівців Львівської політехніки, які на основі своїх даних стверджують про неефективність інших варіантів, окрім його повноцінної добудови.

Відтак, чи вдасться широкій коаліції депутатів, громадських активістів та місцевих мешканців відстояти життєво необхідний для південної частини Львова трамвайний шляхопоровід від зазіхань чиновників - будемо бачити вже незабаром. 

 

 

 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ