Подейкують, що у львівських маршрутках можуть вижити лише найсильніші. Хто не боїться, якщо хтось добряче потопчеться по новесеньких білих кедах. Кого не кидає в піт перед тим, як попросити водія зупинитись на зупинці. Хто вже звик до львівських бабусь, які їдуть о 7 ранку бозна-куди. Та ті, хто навчився терпіти штовханину, спеку і тих, кому завжди «дує»...
Словом, тут можна продовжувати довго… З цієї нагоди «Вголос» вирішив зібрати 10 фактів про звичайну поїздку у типовій львівській маршрутці, з якими погодиться чи не кожен мешканець нашого міста.
1. Сів (-ла) у маршрутку… стою
Типова львівська маршрутка – це коли ти дзвониш комусь і кажеш, що сів (-ла) у маршрутку. Але по факту – стоїш, бо усі сидячі місця вже давно зайняті. Саме тому, справжні львів’яни знають: аби зайняти сидяче місце, слід сідати на кінцевій. Щоправда, й тут треба зайняти чергу серед людей, які теж хочуть сидіти. Словом, так чи інакше, львів’яни у маршрутках переважно стоять і з цим нічого не вдієш.
2. Львівська маршрутка – цікавіша за камасутру
Крім того, що у львівській маршрутці стоять практично всі, так ще й водії набирають пасажирів під самісіньку зав’язку. Тож дорогою додому львів’яни часто отримують можливість «попрактикувати» різні пози камасутри прямо у салоні маршрутки.
3. Якщо сидиш – сховай телефон
Думаєте, львів’янам, яким таки вдалось здобути омріяне сидяче місце, дуже легко? Не правда! Весь цей натовп із сумками, пакетами та наплічниками навалюється прямо на них. Щобільше, у наших маршрутках є унікальна категорія людей: їх дуже цікавить, що ж ти там дивишся такого у своєму смартфоні. Тож свої «Тік-токи» дивіться краще вдома, а то мало що...
4. Церква на колесах
Інколи складається враження, що у львівських маршрутках ікон більше, аніж у церквах. А ще, пасажири дійсно постійно хрестяться, їдучи у маршрутці. При чому, на це є ще дві причини:
- Водії жахливо керують (людям страшно і вони хрестяться)
- У Львові є безліч церков, тож побожні львів’яни хрестяться, проїжджаючи повз кожну з них.
5. Львівські водії маршруток – як Юлій Цезар
Кажуть, що видатний давньоримський полководець Гай Юлій Цезар міг робити декілька справ одночасно. А львівські водії маршруток чим гірші? Вони теж вміють збирати гроші за проїзд, віддавати решту, перераховувати денний виторг, керувати маршруткою, сваритись з пільговиками… І все це – одночасно. Ай молодці!
6. Те відчуття, коли швидше дійдеш пішки…
Мешканці нашого міста дуже добре знають: коли у Львові десь спізнюєшся – маршрутка не сильно врятує. Особливо – у годину-пік. Особливо, якщо потрібно їхати через центр. Особливо, коли чекаєш транспорт на зупинці вже дуже довго. Тому, мудрі львів’яни просто ходять пішки... і не спізнюються.
7. «Рідні» звуки рідного міста
Львів – не Львів без скрипу незмащених гальм! Водії львівських маршруток вміють «грати» гальмами цілі симфонії: у когось звук більш гучний, у когось – менш. Але, погодьтесь, це вже такі «рідні» для мешканців Львова мелодії...
8. Львівська маршрутка як атракціон
У Львові маршрутка – неначе атракціон. При чому, із спецефектами. Якщо на вулиці йде дощ, а маршрутка десь зверху протікає – пасажирів бризкає водою. Потім змоклих львів'ян добряче трясе на бруківці. Після цього їх підкидує на ямах та лежачих поліцейських, яких водії не дуже стараються оминати. А згодом, коли маршрутка потрапляє у затор, розпочинаються справжні «веселощі». При чому, тим, хто не тримається за поручні, як правило, «найвеселіше». Водії починають різко смикати маршруткою, тож львів’яни літають по салону на пів метра вперед-назад один за одним. Весело!
9. Need for speed по-львівськи
Якщо дві львівські маршрутки-конкуренти зустрінуться на одній ділянці маршруту, то між ними негайно розпочинається змагання: хто швидше підбере пасажирів з цієї зупинки. Такий він, Need for speed по-львівськи.
10. Коли спека , все одно комусь дує
Літня спека та відсутність свіжого повітря всередині салону – не новина для пасажирів львівських маршруток. На жаль, інколи доводиться терпіти. Бо все одно знайдеться хтось, кому дує... Утім взимку львівська маршрутка, а особливо – переповнена – чудовий спосіб зігрітись.
Читайте також:
Малі зарплати чи великі апетити?: чому Андрій Садовий скаржиться на брак фахівців у транспорті
«Чи вдасться витягнути місто з транспортного хаосу?»: у Львові запрацював департамент мобільності
Цілодобові ремонтні роботи на Городоцькій: коли чекати закінчення транспортного апокаліпсису
ІА "Вголос": НОВИНИ