Нещодавно у Львові було створено департамент мобільності. Однак міський голова заявив, що у місті бракує кваліфікованих управлінців. За його словами, ніхто не хоче працювати за мізерну зарплату у міськраді. Чи дійсно у Львові бракує кваліфікованих транспортників та якими є зарплати у чиновників ЛМР? Про це в матеріалі “Вголос”.

Проблеми з транспортом, скарги пішоходів, відсутність єдиної цілісної веломережі та хаотичне паркування - все це найболючіші питання для мешканців Львова за останні роки. Жодної структури, яка б взялась за розв’язання цих проблем немає. Відтак, 4 лютого, депутатський корпус затвердив нову структуру Львівської міськради. Зокрема, депутати погодили створення нового департаменту міської мобільності та вуличної мережі з підпорядкованими йому управліннями вуличної інфраструктури та управління міської мобільності.

Читайте також: «Чи вдасться витягнути місто з транспортного хаосу?»: у Львові запрацював департамент мобільності

Майже дев’ять місяців міській владі знадобилось для створення департаменту мобільності. Вже 22 вересня, на позачерговому засіданні, виконавчий комітет ЛМР розглянув та прийняв проєкт реалізації сталої міської мобільності Львова до 2024 року. А відтак 18 жовтня голова транспортної комісії Ігор Зінкевич на своїй сторінці у фейсбук повідомив, що виконувачем обов’язків керівника департаменту став Олег Забарило. Раніше він обіймав посаду начальника управління економіки департаменту економічного розвитку у міськраді.

Міський голова заявляє про брак фахівців?

Під час брифінгу на перехресті вул. Городоцької - площі Кропивницького міський голова Львова відповів на запитання чому у місті вчергове призначили керівника з іншої сфери діяльності. За його словами, наразі у міськраді немає кваліфікованого фахівця, який міг би очолити департамент мобільності. Відтак він вирішив призначити в.о керівника департаменту мобільності економіста Олега Забарило.

Ми повинні створити департамент мобільності. Для того, щоб його створити повинна бути відповідальна особа. На кого я маю покладати обов’язки? На Одинця, який паше зранку до вечора? Тому й прийняв рішення, аби доручити цю роботу Олегу Забарило, який є толковим, фаховим та талановитим працівником. Він зараз фактично взяв на себе всю цю організаційну роботу” - каже Садовий

Втім, охочі очолити департамент все ж є. Варто згадати Андрія Білого, який «взяв паузу» у Львівській міській раді. В ЛМР він поєднував посади в.о. керівника управління безпеки міста та заступника директора департаменту ЖКГ та інфраструктури. Щоб повідомити про це, чиновник зняв черговий влог, в якому розповів про свій трудовий шлях у ЛМР та чим мав би займатися департамент міської мобільності, в який планує подаватися на керівника. 

Також, як стало відомо “Вголосу” голова ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига готовий балотуватись на посаду керівника департаменту міської мобільності. Але тільки у випадку якщо буде оголошено чесний та відкритий конкурс.

Ми розуміємо, що на останній рік у нас є очевидний застій в транспортному блоці. Яскравий прикладом того, що в нас проблема з кадрами є те, що маючи достатній бюджет розвитку Львів посів лише 10-те місце в рейтингу якості життя. Це явна ознака того, що управлінські рішення не працюють. Адже кошти, які виділялись останні п’ять років, а це близько одного мільярда на рік, не є малими в порівнянні з іншими містами. Тобто, це свідчить про те, що є проблема з кадрами, які не можуть нормально реалізувати політику міста”, - каже Святослав Товстига

За його словами, якщо у Львові буде оголошено конкурс, метою якого буде підібрати кандидатуру, яка готова розв'язувати складні задачі, то він планує подаватись. Втім він зазначає, що має бачення на один рік, як “погасити пожежі” та перспективою на п’ять років.

В нас проблема є в тому, що ми не розуміємо, куди рухаємось. Якщо ми в найближчому році  вирішуємо нагальні проблеми, то в наступні роки вже виходимо на планові показники. Основний критерій - це те, що Львів при стабільному фінансуванні має покращуватись. В понятті цієї посади - це не є посада однієї особи. Це є поняття бачення розвитку Львова від 1 до 5 років. Також це командна гра. В мене є на ряд ключових напрямів є особи, які можуть вирішувати складні задачі” - коментує Святослав Товстига

Він наголошує, що наступний рік повинен стати роком “гасіння пожеж”. Вони є незручні, але потрібно напрацьовувати шляхи вирішення та правильно комунікувати з громадою, щоб люди ці рішення сприймали. Також потрібна робота з депутатським корпусом. Пояснювати їм чому ті чи інші рішення потрібно приймати.

Нагадаємо, що за результатами сьомого Всеукраїнського муніципального опитування, яке було проведено Соціологічною групою «Рейтинг» від імені Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту  понад третина львів'ян погано оцінюють транспортну ситуацію у місті.

Рейтинг транспорт

Скільки грошей отримують львівські чиновники?

Під час брифінгу на перехресті вул. С. Бандери - площі Кропивницького міський голова Львова також заявив про низькі заробітні плати чиновників ЛМР. За його словами ніхто не хоче подаватись на конкурси, адже у Львівській міськраді працівники дуже мало заробляють.

Стосовно конкурсу. Відкрию вам одну таємницю. Якщо я не попрошу людину, щоб вона брала участь у конкурсі, то на превеликий жаль, ми не маємо позитивних результатів. Тим більше з таким рівнем зарплат, який сьогодні є в місті. Вибачте мені, керівник департаменту має у два рази менше, ніж тракторист і у 4 рази менше, ніж комбайнер. Як вважаєте, яка фахова людина піде на таку посаду? Піде людина, яка хоче красти, або яка не має професійні навички й просто хоче мати гарну посаду. Ось такий рівень сьогодні у влади. Ви знаєте, сьогодні є обмеження у преміюванню 200%. Є реалії”, - каже Андрій Садовий

Раніше ми писали про те, як живе львівська чиновниця Наталія Алексеєва.

Порівнювати зарплати чиновників ЛМР та трактористів з комбайнерами ми не будемо, але можемо заглянути в декларації управлінців за 2020 рік. Заступник міського голови з питань містобудування Любомир Зубач минулого року задекларував  863 012 тис. грн доходу та 220 102 з Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради. Керуюча справами виконавчого комітету Наталія Алєксєєва того року задекларувала 538 385 тис. грн отриманих від департаменту містобудування ЛМР. Начальник управління транспорту департаменту ЖК та інфраструктури ЛМР Орест Олеськів торік заробив 516 299 тис. грн. А сам директор департаменту ЖК та інфраструктури Олександр Одинець, який за словами міського голови найбільше працює, задекларував за 2020 рік 663 486 тис. грн.

Нагадаємо, заступники Садового за квітень отримали від 68 до 98 тисяч гривень.

За словами депутата ЛМР від “ЄС” Юрія Ломаги кадровому політику визначає сам міський голова. Втім Андрій Іванович не цінить кадри й розкидається ними на ліво й на право. Також він зазначає, що усі люди роблять помилки, але потрібно зважати, що чиновники в більшості приймають рішення тільки погоджуючи з міським головою.

“В середньому заробітні плати працівників міськради приблизно від 15000 до 25000. Це не є дуже малою, щоб жалітись. Адже 25 000 грн це є майже 1000 доларів. Деякі українці навіть за кордоном меншу зарплату отримують. Звичайно хотілось би більшої, але нагадаю, що заступники міського голови отримують шалені премії”, - розповідає Юрій Ломага

ІА "Вголос": НОВИНИ