І знову мовний скандал. Цього разу — у Харкові. Тут, в одному з місцевих кіосків, продавчиня родом з РФ не захотіла обслуговувати клієнтку українською мовою. І все це — попри закон про мову. 

Про інцидент розповіла його учасниця Оксана Хвиля на своїй сторінці у Facebook.

Конфлікт трапився у кіоску «Колосся. Долина смаку». Мешканка Харкова Оксана Хвиля хотіла придбати товар і водночас попрактикувати свій перевірений метод лагідної українізації. Вона зізнається: у магазинах завжди розмовляє українською, а коли у неї просять пошукати дрібні гроші російською мовою, відповідає, що шукає дріб'язок лише для тих, хто обслуговує українською.

Багато хто розуміє, і «ой... пошукайте п'ять гривень! Дякую!» Але є такі, хто стискає губи та вишукує решту. В принципі, я не наїжджаю, не лякаю, просто даю зрозуміти, що повага з мого боку лише для тих, хто поважає мене. Для них я звісно напружуся, і піду на зустрічні кроки. Але те, що сталося в четвер у злощасному кіоску »Колосся. Долина смаку« мене просто висадило, —  пише жінка у своєму дописі.

За словами харків'янки, продавчиня кіоску «Колосся. Долина смаку» попросила у неї дрібні гроші російською мовою, тож вона зробила їй зауваження. Внаслідок чого, працівниця магазину у грубій формі відмовила їй в обслуговуванні та відібрала пакунок з товаром. Також, мешканка Харкова зазначає, що продавчиня наголосила на тому, що вона приїхала з Росії.

Продавчиня торохтіла російською «ой, у нас зрази вкусниєєєєєє», але коли почула моє «ні, двадцять гривень лише для тих, хто обслуговує українською», її порвало. Вона почала кричати, щоб я катилася до Бандерштадту, що вона росіянка, приїхала з Росії, і що ніякої української тут не буде. Вона відібрала назад пакунок з товаром і кинула мені сто гривень. Сказати, що я прифігіла, це нічого не сказати, —  додає жінка.

 

Згодом, Оксана Хвиля повернулася до кіоску разом із донькою та зафіксувала продовження конфлікту на камеру. Жінка зазначає, що прийшла аби поспілкуватися із керівництвом кіоску, але, під час телефонної розмови з «власницею» їй знову нахамили.

Разгаваріваєтє на украінскам? Да свіданія!, — відповіли телефоном.

Пізніше виявилось, що людина, з якою жінка розмовляла — це не начальниця, а подруга продавчині. А справжній власник кіоску — україномовний хлопець зі Львова.

Справа в тому, що вона хотіла мене обдурити, і дала мені телефон подружки, замість телефона куратора. А обдурила власника, так що він теж жадає її крові. Все ОК, він нормальний хлопець, зі Львова, залишився в Харкові після навчання. Коли побачив відео, сам отетерів, — каже харків'янка.

Також мешканка Харкова розповідає: чоловік продавчиню вже звільнив. Вона працювала у кіоску тимчасово, поки постійна працівниця хворіла.

В той момент, коли я побачила в приваті повідомлення від його дружини, він вже знайшов заміну, і звільняв красаву...А цій істоті я сказала в очі, що тут Україна, і тут така російська брехня, до якої вона звикла, не проходить. Теж мені, іхтамнєтка. Взагалі, цікаво, як вона проілюструвала уцю гнилість Русскава міра™. Так що, відбій повітряної тривоги. Купуйте у власника картопляники і бандерики. Він радий кожному, і був приємно здивований такою кількістю патріотів, — наголошує вона.

У коментарях до допису Оксани Хвилі українці бурхливо обговорюють інцидент. Дехто обурюється поведінкою продавчині, утім є й ті, які звинувачують у тому, що трапилось саму потерпілу. Мовляв, жінка сама спровокувала конфлікт. 

Ну дуже багато дописувачів пишуть на кшталт «не треба провокувати», «так не можна робити», «так не підтримують українську мову» тощо. Але чомусь не всі хочуть розуміти, шо ЗАКОН Є ЗАКОН... —  зазначає у коментарях під дописом користувач Serhii Shamrai.
Молодець ви, все правильно, добивайте їх. Як російськомовний повністю підтримую: продавець зобов'язаний спілкуватися українською і всі повинні поважати українську мову !!!, — пише під дописом Volodymyr Maltsev

Нагадаємо, з 16 січня 2021 року, відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою.

Більше на цю тему:

ІА "Вголос": НОВИНИ