Епідеміологічна ситуація в області критично погіршується. Люди масово хворіють, місць в лікарнях дедалі більшає, а вже завтра Львівщина перейде в червону зону. “Вголос” вирішив дізнатись, як у Львові борються з коронавірусом в транспорті та чи очікувати його збільшення на маршрутах.

Як відомо, 27 жовтня, державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ і НС) віднесла Львівську область до «червоної зони» карантину. Відтак з 30 жовтня по всій території Львівщини діятимуть посилені карантинні обмеження.

Відтак, за результатами засідання міської комісії ТЕБ і НС з 30 жовтня у Львові дозволяється перевозити в громадському не більше 50% пасажирів від загальної пасажиромісткості. Всі водії та контролери повинні бути провакциновані. Для пасажирів сертифікати про вакцинацію або ПЛР - тест не потрібні, але всі вони повинні перебувати у захисних масках. Також пільговикам дозволять користуватися громадським транспортом у Львові з 11.00 до 16.00. Протягом іншого часу за проїзд у маршрутках та електротранспорті доведеться платити. Таке обмеження вводяться для того аби зранку на роботу могли потрапити ті. хто працюють.

Яка ситуація в транспорті зараз і скільки одиниць виїжджає на маршрути?

Забиті маршрутки, трамваї та деякі пасажири без масок - ось такою є наразі ситуація з громадським транспортом в години пік. Мешканці міста запевняють, що допоки так перевозять людей - кількість захворювань буде тільки збільшуватись. Нещодавно львів'янин Андрій Маруняк висвітлив фотографії забитого трамвая у соцмережі та назвав його «спонсором поїздки в червону зону».

Перший заступник міського голови Львова Андрій Москаленко заявив, що рішенням міської комісії ТЕБ і НС з 18 жовтня розпочато перевірки роботи всіх видів транспорту.

«Відзначу, що на штабі ми також проговорювали питання збільшення кількості громадського транспорту. Це питання вивчається. Конкретні пропозиції будуть сформовані на наступному засіданні штабу», - наголосив Андрій Москаленко.

Станом на 14:30 29 жовтня на всіх міських маршрутах у Львові курсує 451 одиниця техніки. Чи буде збільшення техніки громадського транспорту з початком наступного тижня наразі невідомо.

Чи є технічна можливість збільшити кількість транспорту?

Зараз в місті курсує 65 трамваїв, але рухомого складу, який міг би їздити є понад 90 одиниць. Автобусів ЛКП «АТП-1» на маршруті - 191, а на підприємстві в належному стані є близько 220. Тролейбусів у ЛКП «Львівелектротранс» 80 одиниць, а на маршруті - 65. Враховуючи кількість техніки на маршруті та кількість рухомого складу на час карантинних обмежень можна збільшити кількість громадського транспорту у місті.

Голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич зазначає, що збільшити техніку можливо, втім краще напрацювати рішення, щоб доцільно використовувати техніку, яка зараз виїжджає на маршрути.

"Я не є член комісі ТЕБ і НС, але мої пропозиціїї були надати всім пільгам користуватись громадським транспортом. Єдине, на період червоної зони скасувати ухвали ЛМР, щодо пільгового проїзду. Адже школи та університети наразі будуть закриті. Фактично це б дало зменшення людей, які наражали б себе на небезпеку. В зв'язку з тим, що не в усіх підприєнствах 100% вакцинованого персоналу, то вони, на жаль, будуть змушені закритись. Відповідно, не буде потреби збільшувати кількість техніки. Такий варіант дав би можливість зменшити кількість паажирів. Втім Львівська міськрада вирішила інакше", - каже Зінкевич

Голова Львівської міської організації ВО «Свобода» Любомир Мельничук зауважив, що збільшення одиниць транспорту на маршрутах було б правильним вирішенням питання. Така можливість є, адже нещодавно місто закупило 50 нових тролейбусів.

«Потрібно розуміти, що краще постояти в черзі на зупинці - ніж лежати в лікарні. Міська рада не вміє забезпечувати належно інфраструктуру, зокрема транспортну. Звичайно, що оптимальним рішення було б збільшення кількості транспорту. Це якщ б виконавча влада була б повноцінна. Але на жаль львів'яни змушені жити з тим мером, якого обрали і на збільшення транспорту розраховувати важко. Зважаючи, що кількість транспорту є, то можемо говорити про безгосподарність влади, яка призводить до погіршення епідеміологічної ситуації в місті», - коментує Любомир Мельничук

Депутат ЛМР від «ЄС» Юрій Ломага вважає, що львів'янам не варто очікувати на збільшення кількості транспорту. Втім зазначає, що місто має додаткові автобуси.

"Звичайно у місті є багато автобусів, але вони стоять під парканом, тому що немає водіїв, які б їх обслуговували їх. Зважаючи, що «Львівелектротранс» та «АТП-1» є збитковими комунальними підприємствами, то львів'янам не варто очікувати на збільшення кількості транспорту. На мою думку, рішення щодо пільгової категорії людей має логіку. Адже люди пенсійного віку, наприклад, можуть зачекати, а люди які їдуть на роботу будуть в пріоритеті. Тому думаю, що це логічно й правильно" - каже Юрій Ломага

Читайте також: «Зниклі безвісти»: львівське комунальне АТП-1 скорочує маршрути попри дотації з бюджету

ІА "Вголос": НОВИНИ